Mjau

Igår bakade jag lussekatter för hela slanten med min lillasyster. 75 stycken kom vi upp i och det hade säkert blivit ännu fler om vi kunnat hålla oss bort från degen, men den är ju så god! På lördag kommer min pojkvän hit och hjälper till att baka pepparkakor. Det har blivit lite av en tradition faktiskt men grejen är att vi aldrig orkar baka klart. Efter en 50 stycken var tröttnar man och får lust att göra nånting annat men i år ska jag faktiskt försöka göra färdigt allihop på en gång. Jag tänkte lägga upp en bild på hur fina lussekatterna blev men min jag hittar inte sladden till datorn.

Nu ska jag se på Kalle och Choklad fabriken. Av någon konstig anledning påminner den mig så mycket om julen. Om jag inte minns fel visade dem den på kanal fem på julafton för några år sedan, dock i orginalverisionen men ändå. 

Idag är det exakt 2 veckor kvar till julafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0