Gamla tv-program under Jul

Kalle och Chokladfariken
Det är något speciellt med den filmen.
Såg den för första gången på en Julaftonsförmiddag på kanal 5 för fem-sex år sedan, och nästa år visade dem den igen. Året därpå slutade dem sända Kalle och Chokladfabriken men som tur var kom det ut en ny verision av filmen ett par år senare. Trots att den nya filmen har mycket bättre effekter, och trots att den nya filmen har Johnny Depp, får jag nog ändå säga att jag tycker om orginalet (från 1971) bäst! 

   

Hjälp, vilket tv-program?
Jag kommer ihåg att när jag var mindre sändes det ett barnprogram på svt som handlade om leksaker. Det var en familj vars barn hade hela rummet fullt av dockor och nallar, och när familjen åkte hemifrån började alla leksaker leva. Efter att jag hade sett det var jag hundra på att min leksaker också gjorde så, så jag brukade gå ut från rummet och säga "Hej då leksakerna, nu ska jag åka iväg" och så stod jag utanför och kikade in genom nyckelhålet. Så gjorde jag många gånger men eftersom det aldrig hände något blev jag förbannad till slut och sa "Jag  vet om att ni lever!" och så väntade jag på svar. Det kom aldrig något svar, men innerst inne så visste jag att dem levde, de var bara smartare än mig. Någon som känner igen vilket program/film det kan vara?

Det susar i säven
Den sagan är väldigt bra med alla vesslor, grävlingen, mulvaden och paddan. Det blir bara så mysig stämning av den.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

åh, det programmet minns jag. dock vet jag inte riktigt vad det hette..det var bra i alla fall! fast det susar i säven gillade jag inte alls.

2007-12-06 @ 14:31:39
URL: http://linneahansson.blogg.se
Postat av: Hanneles jul

Haha :)
Jag har bara försökt flyga på mattan.

2007-12-06 @ 19:36:52
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Frida

kan det inte vara Toy storie, eller typ något sånt som den hette.

2007-12-08 @ 20:12:25
URL: http://goldstrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0