Utmaningen

Utmanad

Jag blev utmanad av Juleljus och Mychristmas.

Blossa eller någon annan glögg?
Jag är inte så förtjust i glögg om jag ska vara ärlig men jag brukar försöka tvinga det i mig eftersom det luktar så himla gott och juligt.

Hackade eller hela nötter?
Hela! Jag älskar nötter i alla smaker.

Adventsljusstake eller stjärna i fönstret?
Adventsljustake i köket känns ju som ett måste men i de övriga rummen föredrar jag moderna stjärnor.

Grön eller vit mossa?
Vit i adventsljusstaken och grön i de juliga blomstergrupperna.

Riktig gran eller plast?
Visst är det jobbigt med alla barr men utan en riktig gran får jag ingen riktig julstämning.

Lussekatter med eller utan saffran?
Utan saffran så är det ju bara vanliga bullar. Med saffran!


Lussekatter med eller utan russin?
Med russin! Förra året tappade vi russinpaketet över hela degen och istället för att plocka bort dem, knådade vi in dem i degen. Mums!

Julen vill jag läsa om i...
Hemmets juljournal men jag kollar hellre på filmer så som Sunes jul, Astrid Lindgrens jul m.m för att komma i riktig stämning.

Julgröten äter jag helst med...
En liter saftsoppa, minst!

Köttbullar eller prinskorv?
Inget av det detta året. I år blir det vegetariskt.

Vitt eller rött när jag dekorerar?
Det var svårt. Jag föredrar rött men vitt är så vackert.



Eftersom jag inte varit vid datorn på ett tag så tror jag nästan att den här utmaningen har nått mig sist, men om det är någon som vill ge sig på den så är ni utmanade!  


Kommentarer
Postat av: Marie Glader

Vilken härlig julblogg! Kul med fler jultokar ;)

2008-10-29 @ 13:00:25
URL: http://www.gladers.net
Postat av: Alina

hejhopp ha en fin dag! :)

2008-10-29 @ 13:01:35
URL: http://emmiealina.blogg.se/
Postat av: Sofie

Kul att du svarade!

2008-11-01 @ 15:22:53
URL: http://mychristmas.blogspot.com
Postat av: Hanneles jul

Kanske testa en annan glägg? Det finns nog smaker för alla, smakade en som smakar choklad, mums.

2008-11-02 @ 10:45:52
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0