Julprat på jobbet

Jag och min arbetskamrat står och diskuterar på jobbet samtidigt som vår chef står bredvid och fyller i viktiga papper. (För att riktigt förstå våra känslor bör man kanske tillägga att både jag och min kollega fortfarande bor hemma).

Kollegan: Gissa vad?! Jag fick lägenheten och kan flytta in redan om ett par veckor!

Jag: Det är ju jättebra! Gud va roligt!

Kollegan: Ja, vet du vad det betyder? Att jag ska få julpynta en hel lägenhet!!

Jag: Åh, vilken lyx! Du måste ha en massa tomtar och stjärnor och en jättestor gran med jättefina kul..

Kollegan: Ja! Och glitter och lyktor och apelsiner med nejli..

Chefen: Driver ni med mig eller?! Julpynta?! Säg inte att ni är serriösa, vem tusan gillar att julpynta?!

När jag hörde det trodde jag istället att min chef drev med oss. Att julpynta är ju bland det bästa som finns! Att gå ner i källaren och leta fram kartongerna märkta med "julpynt" och plocka upp tomte efter tomte och minnas historien om vart varje figur kommer ifrån och vilka man har gjort när man var liten och vilka man har ärvt. Att blanda det gamla med det nya och skapa mysig stämning med dofter, ljus och glädjande musik. Hur kan man inte tycka om det?

Kommentarer
Postat av: Tina

Håller med dig hur kan man inte tycka om att julpynta? Jag fullkomligt älskar det! :-)

2009-10-29 @ 12:28:25
URL: http://tinasjul.blogspot.com
Postat av: Elin - Julbloggen

Hihi det är underbart att julpynta!! man ska ha julmusik på i bakgrunden när man gör det :)

2009-11-01 @ 13:06:07
URL: http://julaftonsmorgon.blogg.se/
Postat av: Anonym

Älskar att julpynta, älskar att baka och allt sånt som hör till julen. Jag älskar julen helt enkelt! Det är mysigt =)

2009-11-04 @ 18:32:59
URL: http://versatility.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0