Jul på Tivoli

Igår var jag med min pojkvän och hans familj på Tivoli i Köpenhamn.

Vi åkte dit redan vid 11 och började såklart med att äta dansk pölsekorv! Efter det gick vi runt och kollade på de fina pyntet och sög in julstämningen. Jag fyndade en liten snögubbe i keramik för tio danska kr, och ville man ha dem utan näsa fick man 2 st för samma pris, haha. Sen blev det mörkt och då blev det rikigt mysigt med alla lampor som fanns överallt. Varm Choklad med grädde och kanderade äpplen i kokos gjorde också det hela ännu bättre. Strax innan vi åkte hem såg vi på en ljusshow som utspelade sig på sjön, med  sprutande eld, laserstrålar, fontäner och riktigt hög musik. Underbart!
 
           

Och nu ska jag trycka i lite nejlikor i en apelsin. Bildbevis kommer senare!


Kommentarer
Postat av: Ica (Tomtens Dotter)

Ha en riktigt god jul

2007-12-23 @ 23:20:25
URL: http://tomtensdotter.blogg.se
Postat av: Hanneles jul

God fortsättning på julhelgen.

2007-12-24 @ 23:32:29
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0