Jul i November

Nu kan jag med stolthet säga att jag kan putsa fönster!

Tidigare när jag har försökt har det oftast blivit långa ränder och fläckar, men för någon dag sedan lärde jag mig ett nytt knep som verkligen fungerar!
Tänkte dela med mig av det till alla er som ännu inte haft tid att putsa era fönster inför advent!

Gör såhär:

Ta en hink och fyll den med varmt vatten.
Droppa i några droppar diskmedel och blanda.
Ta en disksvamp, doppa den i vattnet och skrubba rutan ren.
Därefter tar du en fönsterskrapa och skrapar av det smutsiga vattnet.
Sen tar du fönsterspraj och sprejar några stänk, och därefter kommer det som är själva finessen.
Du tar ett tidningsuppslag från en dagstidning, knycklar ihop det något sånär och skrubbar det mot rutan tills fönsterputsen försvinner.
När du är färdig kan jag garantera att ditt fönster är fläckfritt!

image68


Kommentarer
Postat av: Hanneles jul

Haha, tvätta fönster får lååånge maken göra :)

2007-11-24 @ 23:08:05
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0