Väntan har börjat

Första advent firade jag idag så som många andra med att gå på julskyltning. Vi åkte till Lund, jag och min pojkvän, och där var julstämningen på topp och doften av brända mandlar och glögg susade genom folkmassan. Vi gick också inom Domkyrkan och tände varsett ljus, det har blivit något av en tradition för mig att göra det när det närmar sig jul. Man tar en extra stund och tänker på alla dem man har förlorat och saknar. Känslan man får när man gör det i kyrkan mer mäktig på nått sätt tycker jag. Sen efter det fick jag en hel del julklappar inhandlade också eftersom det var skyltsöndag. Bland annat en teburk från Java till mamma och pysselpärlor till min lillasyster. Jag hade nästan glömt bort hur mycket kaos det är i affärerna så här före jul men i helgen har jag blivit rejält påmind. Ett tag övervägde jag till och med att enbart handla mina julklappar på internet men det la jag ner igen. Tänk vad tråkigt det skulle bli...

Imorgon är det ännu en stor dag: Första december vilket betyder första avsnittet på julkalendern och bara 23 dagar kvar till självaste julafton. Och från och med imorgon lovar jag att jag ska få mer fart på min lilla julblogg, trots att jag jobbar från 10 - 20. Så titta gärna förbi vid nio tiden imorgonkväll!


Kommentarer
Postat av: Moa

visst är det mysigt med julskyltningar?

2008-12-01 @ 15:32:23
URL: http://alltmankantankasig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0